Home
Curriculum Vitae
Contact

Profiel

 

Patrick is een gedreven manager met een open en heldere manier van communiceren. Hiermee en met zijn coachende stijl van leidinggeven wekt hij snel vertrouwen bij collega’s en creëert hij draagvlak. Patrick is analytisch sterk en weet daardoor hoe hij gestelde doelen wil behalen. Hij zoekt de samenwerking op, zowel met collega’s als met externe partijen. Deze eigenschappen dragen er aan bij dat hij afgesproken resultaten behaalt.

 

Hij heeft ervaring met het invoeren van nieuwe werkprocessen, beleidsdoelstellingen en structuren. Hij past goed in een omgeving waar hij de ruimte heeft om te handelen en waar ambitieuze plannen uitgevoerd moeten worden.

 


 

Werkervaring

 

Juli 2020 – heden:                  teammanager Jeugd bij de gemeente Den Haag

                                               (stadsdeel Loosduinen)

                                                Werkzaamheden:

                                                -        Aansturing Gezinscoaches

                                                -        Projectleider Modernisering Voortgezet Onderwijsteam

                                                         (Jeugdgezondheidszorg)

 

feb. 2020 – aug. 2020:            teammanager Jeugdgezondheidszorg bij de gemeente Den

                                                Haag (stadsdeel Segbroek)

                                                werkzaamheden:

                                                -        Aansturing Jeugdartsen, -verpleegkundigen en medisch assistenten

                                                -        Continu aanpassen werkzaamheden van de afdeling aan de Coronacrisis  

 

nov. 2018 – jan. 2020:            teammanager Jeugd en Maatschappelijke Ondersteuning bij

                                               de gemeente Den Haag (stadsdeel Escamp)

                                                werkzaamheden

                                                In deze periode heb ik diverse managementrollen vervuld

                                                -        Aansturing Jeugdartsen, -verpleegkundigen en medisch assistenten                     

                                                         gezinscoaches en sociaal wijkteam (WMO)

                                                -        Terugdringen achterstanden in het oproepen van kinderen voor consulten en van 

                                                         achterstanden WMO meldingen

                                                -        Implementatie “Samenhangende werkwijze”

 

sept. 2017 – okt. 2018:           teammanager WMO bij de gemeente Den Haag

                                                werkzaamheden en resultaten:

                                                -        Aansturing WMO-consulenten en administratief medewerkers

                                                -        Medewerkers begeleiden tijdens de reorganisatie naar  nieuwe rollen in wijkteams

                                                -        Terugdringen achterstanden waardoor 90% van de meldingen binnen de termijn

                                                         van zes weken zijn afgehandeld

 

aug. 2016 – aug. 2017:           manager uitvoering sociale wijkteams bij Stichting Geynwijs, Nieuwegein

                                                werkzaamheden en resultaten:

                                                -        Verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet en de WMO

                                                -        Maandelijks overleg met wethouders Jeugd en Zorg

                                                -        Contacten onderhouden met zorgaanbieders en scholen in Nieuwegein

                                                -        Implementatie klantvolgsysteem (WIZ Portaal) en de Verwijsindex

                                                -        Projectleider beschrijven werkprocessen

 

jan. 2016 – aug. 2016:            teammanager WMO en Inkomensondersteuning (Participatiewet) bij de gemeente

                                                Tilburg

                                                werkzaamheden en resultaten

                                                -        Initiëren en implementeren functiescheiding, zodat de wijkmedewerkers meer in de

                                                         wijk aanwezig zijn

                                                -        Herstructureren teams maatschappelijke ondersteuning

                                                -        Sturen op doorlooptijden

 

april 2015 – jan. 2016:            teammanager schuldhulpverlening bij de Kredietbank West-Brabant (Breda)

                                                werkzaamheden en resultaten:

                                                -        Implementatie functiescheiding (wijziging van integrale schuldhulpverleners naar

                                                         schuldhulpverleners fase 1 en fase 2)

                                                -        Terugdringen wachtlijsten

 

april 2014 – april 2015:           teammanager financieel coaches bij de afdeling schuldhulpverlening van de

                                                gemeente Den Haag

                                                werkzaamheden en resultaat:

                                                -        Achterstanden bij de uitvoering van hercontroles teruggedrongen

                                                -        Werkprocessen herijkt en geïmplementeerd

 

dec. 2012 – april 2014:           teammanager Den Haag OpMaat bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid                                                    van de gemeente Den Haag

                                                werkzaamheden en resultaten:

                                                -        Taken van het team herijkt

                                                -        Verantwoordelijk voor backoffice taken in het kader van WMO, bijzondere bijstand,

                                                         kinderopvang en schuldhulpverlening

                                                -        Samenvoegen van drie teams tot één team

                                                -        Voorbereiden en coachen van 20 medewerkers op nieuwe taken

                                                -        Medewerkers herplaatsen binnen de afdeling

 

okt. 2012 – dec. 2012:            projectleider werk en participatie bij de afdeling sociale dienstverlening van de

                                                gemeente Haarlemmermeer

                                                resultaat:

                                                -        Inzicht in de arbeidsmogelijkheden van 350 burgers en hen op een passend traject

                                                         geplaatst.

 

okt. 2011 – aug. 2012:            kwartiermaker werk en inkomen bij de afdeling sociale zaken van de gemeente

                                                Den Helder

                                                werkzaamheden en resultaten

                                                -      Inrichten en aansturen nieuw afdeling werk en inkomen

                                                -      Verantwoordelijk voor de werkzaamheden in het kader van re-integratie, inburgering

                                                       en inkomen

                                                -      Daling aantal jongeren met een WWB-uitkering van 225 naar 165

                                                -      Implementeren van het vernieuwde werkproces bij de uitkeringsintake; resultaat:

                                                       efficiëntere (minder mensen), meer klantgerichte (minder bureaucratie) en

                                                       effectievere (ruim 45% van de meldingen leidt niet tot een uitkeringsaanvraag)

                                                       werkwijze

                                                -      Inzicht in de mogelijkheden van burgers om te participeren en daarmee ook inzicht

                                                       in het klantenbestand

 

april 2010 – sept. 2011:         teammanager intake en handhaven bij de afdeling sociale zaken van de gemeente

                                               Rotterdam

                                               werkzaamheden en resultaten

                                               -      Verbeterplan Intake opgesteld en geïmplementeerd

                                               -      Implementatie werkprocessen “intake nieuwe stijl” en “zoekperiode”, met als

                                                      uitgangspunt dat klanten actief worden benaderd bij de afhandeling van aanvragen

                                                      en niet middels formele hersteltermijnen

                                               -      Onderzoek en advies inzake de kwaliteit van de gesprekken in de spreekkamer door

                                                      klantmanagers

                                               -      Resultaten: structureel geen achterstanden meer bij de afhandeling van aanvragen

                                                      levensonderhoud, integratie van handhaving in het intakeproces (middels

                                                      klantdifferentiatie)

 

sept. 2001 – maart 2010:         diverse managementfuncties

                                               -      Afdelingshoofd Werk, Inkomen en Zorg (Capelle aan den IJssel)

                                               -      Teammanager Bezwaar en Beroep (Directie JuridischeZaken, gemeente Amsterdam)

                                               -      Hoofd Beleid Sociale Zaken (Gemeente Maarssen)

                                               -      Teammanager van diverse uitvoerende teams (Gemeente Lelystad)

 


 

Opleidingen

 

2001 - heden:                         managementopleidingen

                                                -        Projectmanagement, ISBW, Utrecht (diploma: 2009)

                                                -        Hogere Bedrijfskunde, ISBW, Utrecht (diploma: 2006): Facility management, HRM,

                                                         Strategie, Verandermanagement, Financiën, Informatiemanagement

                                                -        Integraal management bij de overheid, Bestuursacademie, Maarssen (certificaat:

                                                         2003)

                                                -        Middenmanagement voor hoger opgeleiden, ISBW,  Amsterdam (diploma: 2002)

 

1995:                                       doctoraal Nederlands Recht

                                                -        Vrije Universiteit, Amsterdam

                                                                                               

1988:                                       diploma VWO

                                                -          Sweelinck College,  Amsterdam